Monday, December 28, 2009

asam pedas ketam

semalam saya yang jarang2 sampai ke johore telah berjaya menjejakkan kaki ke sana. no, bukan australia idaman kalbu. johore sahaja, okay. jadi hari ini, saya ingin membicarakan lauk asam pedas, kebanggaan melaka. di melaka ney, ada satu kedai asam pedas yang memang favourite kami adik beradik.( toncet, me and sharina) kedai tu ade dekat2 ngan mahkota parade, ape namanye, saya pun x igt. tapi memang best la asam pedas dye.

ni nk dijadikan cerita, ble saya menghantar sharina kembali ke kampusnye di uthm johore, kami telah singgah makan di sebuah kedai asam pedas. 'KEDAI ASAM PEDAS MAK PON', nama dye tersemat dalam pale otak kami semua kerana... asam pedas dye jauh lebih sedap daripada kedai yang selalu kami kunjungi. aaaaaah. yang penting kami kenyang makan di situ. smlm juga, first time saya makan ikan yang rasenye ala2 ketam dan ayam. yupp. sedaaappppp sgt! hee.

and sharina was the first to leave home, ruma da kembali senyap sedikit. i'm leaving on 2nd january, coz i cant stand going back to subang this time. new year in melaka, here i come. =)

No comments: