Thursday, December 17, 2009

awal muharam

saya semestinya tidak pasti akan fakta ini. cuma baru diberitahu ibunda bahawa esok, yakni hari jumaat adalah hari awal muharam. alias juga tahun baru dalam kalendar islam. di kala org laen sedang sibuk kumpulkan azam tahun baru (bagi masihi),saya pula baru nak menulis azam tahun baru saya yang dimulakan dengan tahun islam. okay, sila baca perlahan2.

1. sudah semestinya kurangkan bermain dan tingkatkan prestasi untuk cover balik result saya yang agak teruk untuk sem ini.* juga untuk mengelakkan diri dari terpaksa kahwin setelah tamat sem 2*

2. berusaha agar result SANGAT GEMPAK, supaya boleh bertukar penaja dan mendapat tajaan ke luar negara. this is because, everybody's (close friends and the ppl i envy) leaving to study abroad after i finish my foundation. and i dont wanna be stuck here in subang for another 3 years without my close friends, whom i hangout with.

3. membahagiakan ibu dan bapa, *part of the reason is, one of their child get to study abroad.* kne jugak tukar sponsor. isk3.

4. take a long break from the WORLD OF LOVE. kali ini, saya kena betul2 melihat dan memilih dengan teliti sebelum membiarkan diri saya jatuh ke dalam gaung lagi. yeahhh. kata mama, banyak lagi masa, dan ramai lagi calon2 yang menanti untuk dipilih.

5. menjadi seorang yang lebih berfikir sebelum membuat sesuatu, dan tidak akan end up menyesali segala yang pernah dilakukan. betol, saya perlu belajar menjadi lebih matang.

6. menjadi seorang yang lebih penyabar, pemaaf, memahami, optimistik dan dalam kata lain, menjadi lebih positive tehadap life. ( i know that i'm gonna be facing a lot of hardships next year, but i will and have to be strong.) superwoman rocks, yawww!

7. sungguhpun saya ingin menjadi seperti kriteria no.6,saya juga ingin menjadi diri yang tidak terlalu naif, dan mudah ditipu dan dipijak kepalanya. i'm talking from experience, ppl. well, it still hurts from before. but i'm over it, and i'm so happy now. ;)

selebihnya, maybe akan menjadi azam tahun baru saya versi kalendar masihi. sekian, terima kasih.
ouh, ya. jangan lupa. saya teringin benar membuat wishlist christmas saya. takot terlambat. xpelah. maybe pada next post, okay.
and, jgn wonder kenapa saya bebahasa baku bahasa melayu secara tiba2. ini semua gara2, perubahan mood. juga kerana ketidakstabilan hormon.

akhir kata,
selamat menyambut awal muharam!

2 comments:

Fifi Hanie said...

happy awl muharram to u babe!
hehe.
alah, chillah. at least bt fd. aku bt diploma. bertahunlah mmg kat pilah. haha.

btw, 2009 sgt suck okay! my whole 2009 had sucked so bad. tak sabar nk tggu new year. weeee

Nur Shakhina Ahmad said...

yupp.
2009 sucked for me too. i hope that 2010 will be wayyyy better for both of us hun! ;)