Wednesday, January 27, 2010

penikam belakang

i wanted to have a better life this year. which means, less enemies, more great friends. i longed to be good to just about everyone. i like being positive and i keep bearing in mind that if i'm treating others good, i'll have something good in return too.*translation: buat baik dibalas baik la kannn.* jadi, saya sangat2lah upset bila difitnah beberapa hari yang lalu.

apa yang difitnahkan? yang penting, apakah punca saya difitnah? dan, siapakah yang manabur fitnah?

untuk revealkan semua detail, saya enggan mengaibkan tuan punya diri yang menabur fitnah. almaklumlah, dikalangan kawan2 saya juga si dia itu. untuk lagi senang, saya namakan sibabi hutan ini mr.y. ada dikalangan rakan2 saya juga tahu bahawa saya sedang rapat dengan seorang mr.s. nak dijadikan cerita, mr.y ini pergi call si mr.s ni konon2 nak bertanya khabar. bila ditanya mr.s dia sedang denga siapa sekarang, sudah tentulah jawapannya saya. dan dengan penuh confidentnye, mr. y si culprit ney memfitnah dengan mengatakan saya sudah mempunyai bf baru sejak saya clash dengan aizat. khabarnya bf baru saya itu student segi college. yang menaikkan kemarahan saya, si mr.y ini sanggup bersumpah dengan nama allah bahawa semua yang disampaikan dia itu adalah benar belaka.

"kau kan kenal aku lagi lama daripada shak. takkan la aku nak tipu kau. apa faedah aku nak tipu kat kau? lagipun, kau ngan shak kan jauh. aku dok satu tempat plak dengan dia. mestilah aku lebih tahu."

dan fitnah mr.y telah mengakibatkan kerenggangan antara saya dan mr, s yang konon2nya dirinya telah ditipu oleh saya. saya yang tidak tahu difitnah oleh siapa dan mengapa hanya mampu merenung nasib jela. yang penting, setelah dikorek2 cerita dan dengan penjelasan panjang lebar, berjaya juga tahu siapa mr.y bodoh babi bangang tu.

tahun ni, saya ada niatlah nak restore friendship saya dan mr. y yang seakan2 terputus waktu berpisah dengan aizat dulu. dah halfway berbaik pun. dah babi hutannye si mr.y ni buat taik dengan saya, memang haramlah saya nak memanjangkan tali persahabatan dengan dia. bayangkanlah, bila dapat tahu difitnah mr. y, menangis saya mengenangkan dikhianati kawan sendiri. tapi xpela. tak rugi pun hilang parasite macam tu. kan?

jadi yang tinggal akhirnya, motif dia berbuat demikian. biarlah saya sahaja yang tahu. xeloklah pula saya nak menabur fitnah pada kawan mr.y itu. nak tahu siapa mr.y ni? tekalah sendiri.
aik, xkan xbley teka kot? haha.

***sometimes i just feel like u cant bear watching me being happy. i think that u're just selfish, like before. the things u once have, must remain yours forever. is that why? i prayed and prayed for ur happiness, never did once i hoped for bad things to ever happen to u. so now what? u resented the fact that i'm farther and farther away from u? deal with it, stop trying to make my life miserable. it never worked, and never will. in my eyes, u're getting more and more pathetic for trying to grab my attention in whichever way u can. i pitied u. should i repeat myself?

its ur loss.

4 comments:

Fifi Hanie said...

siapa s? heee

Nur Shakhina Ahmad said...

hehe. si s itu adalah.... anda pun x kenal. buah hati fave i, ouhh. ;)

meanie ninie said...

son of a b_t_h! :p sape la dajalnye mr y tersebut.. adehh,takpe,u've got nothing to lose..btw,sape mr s??!!! :D

Nur Shakhina Ahmad said...

aunt. mr.s tu, i'll tell u lter kayh?